Mieszkanka Ostródy straciła 40 000 zł po oszustwie na BLIK
TM/ przykładowa ilustracja
Mieszkanka Ostródy uwierzyła oszustom podszywającym się pod pracowników banku i przekazała kody BLIK, tracąc 40 000 zł. Policja apeluje o ostrożność i kontakt z bankiem przez oficjalne numery.
REKLAMA
Oszustwo na BLIK w Ostródzie
Mieszkanka Ostródy w piątek 28 listopada 2025 roku odebrała telefon od osób podających się za pracowników banku. Oszuści przekonali ją, że na jej dane próbowano zaciągnąć kredyt na 75 000 zł oraz że w rzekomy atak zamieszany jest pracownik placówki. Pod presją utraty oszczędności kobieta przekazała przestępcom kody BLIK i straciła 40 000 zł.
Nie wierzmy w rozmowy, które wywołują pośpiech, strach lub presję. W każdej podejrzanej sytuacji rozłączmy się i sami kontaktujmy się z bankiem wybierając numer z oficjalnej strony. Nigdy nie podawajmy kodów BLIK haseł danych logowania ani numerów kart. - KPP w Ostródzie
Jak się chronić
- Rozłącz się jeśli rozmówca wywołuje presję lub pośpiech.
- Zadzwoń pod numer banku podany na oficjalnej stronie lub na odwrocie karty.
- Nigdy nie podawaj kodów BLIK haseł ani danych logowania przez telefon.
- Weryfikuj tożsamość rozmówcy dzwoniąc samodzielnie do instytucji.
Zbliżające się święta to czas wzmożonej aktywności oszustów. Policja i banki apelują o zwiększoną czujność. W przypadku utraty środków lub podejrzenia oszustwa natychmiast skontaktuj się z bankiem i zgłoś sprawę na policji.
źródło informacji: ak / policja.pl
PRZECZYTAJ JESZCZE









